Zalety toru wyścigowe – jak się na nim sprawdzić
Zanim wskoczysz do swojego samochodu wyścigowego, pamiętaj, aby być czujnym i świadomym swojego otoczenia. Nie chcesz być rozproszony lub przegapić ważnego szczegółu, który może uratować ci życie. Skorzystaj z przejścia przez tor, aby zapoznać się z torem i wyśrodkować się.
Nie chcesz prowadzić samochodu z zamkniętymi oczami, ale dobrze jest poświęcić kilka chwil, aby się skoncentrować, aby nie doszło do wypadku. Zwracaj uwagę na innych kierowców, zwłaszcza tych, którzy nie znają toru. Jeśli widzisz kogoś, kto wydaje się nie wiedzieć, co robi, zachowaj szczególną ostrożność.
Skręć w połowie zakrętu, nie na wierzchołku
Ogólnie rzecz biorąc, najlepiej jest skręcać w momencie osiągnięcia wierzchołka zakrętu. Jednak jeśli ścigasz się na torze o nierównej nawierzchni, takiej jak żwirowa lub gruntowa, nie jest to możliwe. Poznański tor wyścigowy https://autonator.pl/tor/poznan-glowny daje takie możliwości dla swoich kierowców klientów.
Ponieważ powierzchnia toru jest nierówna, będziesz musiał skręcić wcześniej niż zwykle, co może sprawić, że nie będziesz w centrum uwagi. Należy o tym pamiętać i jak najszybciej skorygować swoją jazdę. Lepiej ominąć zakręt o metr lub dwa niż doprowadzić do wypadku.
Nie licz na sam slipstream
Poślizg jest efektem tego, że samochód, który jest przed Tobą wykorzystuje poślizg samochodu przed Tobą, aby zyskać większą prędkość. Chociaż jest to przydatne narzędzie, które pomoże Ci utrzymać się blisko samochodu przed Tobą, nie musisz polegać tylko na nim.
Możesz również wykorzystać samochód przed Tobą do hamowania i pokonywania zakrętów w normalny sposób. Sztuką jest wiedzieć, kiedy go użyć, a kiedy nie, w przeciwnym razie ryzykujesz, że zostaniesz zbyt daleko za samochodem z przodu.
Pamiętaj, by hamować głęboko, mocno i wcześnie
Hamowanie jest często najbardziej niebezpieczną częścią wyścigów. Łatwo jest pojechać za daleko i zablokować opony na torze, ryzykując kraksę. Musisz hamować przed zakrętem, hamując głęboko, mocno i jak najpóźniej. Pozwala to na uzyskanie jak największej przyczepności i kontrolowane hamowanie. Dzięki temu będziesz mógł hamować później niż samochód przed Tobą, co pozwoli Ci wrócić do linii przejazdu.